Kalendarz wydarzeń
Grudzień 2017
PnWtŚrCzPtSoNd
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Partnerzy

GARR SA
GAPP SA
FGRN SA

CPCV - nowy tryb rozliczeń w reklamie internetowej


Porady ekspertów | Marketing 2011-02-23 15:15:27

Niedawno na rynku reklamy pojawiła się nowość - tryb rozliczeń CPCV. Na czym on polega i jakie korzyści finansowe daje reklamodawcy? Odpowiedzi na te pytania udziela Filip Szewczyk, ekspert firmy ProcomAd.

Na czym polega tryb rozliczeń reklamy internetowej CPCV?
Opłata w tym trybie naliczana jest za obejrzenie spotu reklamowego potwierdzone przez internautę poprzez kliknięcie w odpowiedni przycisk. Reklamodawca płaci tylko za zakończone emisje spotów reklamowych, a nie za emisje rozpoczęte.

Jakie korzyści finansowe czerpie z tego trybu reklamodawca?
Dziś liczy się dokładniejsze zarządzanie budżetami reklamowymi, a firmy chcą płacić za konkretne wyniki. Internet pozwala na kontrolę i dokładny, mierzalny monitoring efektów kampanii – z tych możliwości korzysta na przykład model rozliczenia CPA. Reklamodawcy płacą tu za ściągnięcie programu, kupienie produktu, wypełnienie formularza czy zapisanie się na newsletter.

Natomiast CPCV to korzystny i przejrzysty tryb rozliczenia reklamy wideo, w którym podstawą rozliczenia również jest efekt – obejrzenie spotu reklamowego od początku do końca.

W jaki sposób tryb CPCV gwarantuje rozliczenie tylko w pełni obejrzanych spotów?
Gwarancją obejrzenia spotu jest wspomniany specjalny przycisk potwierdzenia obejrzenia, który pojawia się po emisji spotu. Jeśli internauta nie kliknie w przycisk, nie następuje zliczenie spotu. Jednocześnie nie następuje w takim przypadku naliczenie opłaty.

Tagi: reklama marketing internet video CPCV
Źródło: materiały prasowe
Opracowano we współpracy z:
Górnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego SA
http://garr.pl
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Logo PO KL Logo UE